Sunday 23 August 2015

A-LIFE MED REGULAR-I (KAD PERUBATAN)

                             
Sebelum pengenalan kepada A-Life med regular-i, Sila lihat jadual perbandingan antara AIA takaful, Prudential BSN takaful dengan Great Eastern Takaful



AIA Takaful
Prudential BSN takaful
Great Eastern Takaful
Pelan
Pelan Bilik 150
Pelan Bilik 150
Pelan Bilik 150
Had Tuntutan Tahunan
RM 100,000
RM 50,000
RM 90,000
Had Tuntutan Seumur Hidup
Tiada Had Tuntutan Seumur Hidup
RM 500,000
RM 900,000
Ko-Takaful
Tiada Ko-Takaful
10% Ko-Takaful
10% Ko-Takaful
  Nota: 

Pelan Bilik 150 bukan bermaksud caruman bulanan RM 150. Harga Kad Perubatan standalone bermula dari RM65/sebulan. Harga Kad Perubatan berubah mengikut umur masing-masing. 

Sila ke bahagian Harga Kad Perubatan(Standalone) untuk mengetahui harga kad perubatan mengikut umur dan jantina. 

Sila ke bahagian Kad Perubatan(Standalone) VS Kad Perubatan(Rider) untuk mengetahui  perbezaan antara dua plan tersebut.

Ko-Takaful ialah perkongsian risiko pembayaran oleh ahli takaful untuk kos-kos hospital.





Selain itu, pelan ini menampilkan inovasi ciri Pelan Keluarga yang membolehkan anda melanjutkan perlindungan perubatan yang anda dapati di dalam pelan A-Life Med Regular-i kepada pasangan dan/atau anak-anak anda. Apabila anda menyertai pelan A-Life Med Regular-i, anda akan menerima kad perubatan dengan ciri “Just Swipe” untuk memudahkan lagi proses kemasukan dan pelepasan anda di hospital. Dengan kad perubatan kami, kini anda boleh pergi ke mana-mana panel hospital AIA untuk mendapatkan rawatan tanpa merasa risau dan susah. Tidak syak lagi bahawa pelan A-Life Med Regular-i adalah satu-satunya pelan perubatan yang anda harus miliki untuk memenuhi keperluan hidup jangka masa panjang dan berkekalan.


Kemasukan Hospital dengan kemudahan “Just Swipe”1*
• Anda akan menerima kad perubatan dengan ciri “Just Swipe” untuk memudahkan proses kemasukan dan pelepasan hospital.

Perlindungan Pilihan untuk Keluarga Anda2*
• Anda boleh memilih untuk melindungi pasangan anda dan/atau anak-anak anda di bawah satu pelan dengan ciri “Pelan Keluarga”.
• Pelan Keluarga membenarkan anda melanjutkan perlindungan sehingga maksimum 4 orang anak.

Tiada Ko-takaful untuk Jumlah Tuntutan sehingga Had Tahunan
A-Life Med Regular-i membayar rawatan perubatan anda untuk jumlah tuntutan sehingga Had Tahunan yang telah ditetapkan oleh pelan.

Tiada Had Seumur Hidup
• Pastikan keperluan penjagaan kesihatan anda dan keluarga anda akan sentiasa diuruskan dengan ciri Tiada Had Seumur Hidup.

Program Rujukan Bantuan Kecemasan (REA)3*
• Nikmati perkhidmatan di seluruh dunia dengan menelefon talian perkhidmatan 24 jam.

* Sila rujuk kepada Jadual Faedah di mukasurat 3 dan 4 untuk maklumat lanjut tentang perlindungan yang disediakan dalam pelan A-Life Med Regular-i. Maklumat terperinci berkenaan Jadual Faedah, serta terma dan syarat terdapat di dalam Helaian Pendedahan Produk dan Ilustrasi Produk.

1 -Jika anda menerima rawatan dan dimasukkan ke hospital dalam tempoh 3 bulan pertama Sijil, anda dikehendaki untuk membayar dahulu caj-caj hospital dan mengemukakan tuntutan pembayaran kembali daripada Pengendali Takaful.

2- Sila rujuk kepada Helaian Pendedahan Produk dan Ilustrasi Produk untuk maklumat lanjut mengenai ciri Pelan Keluarga dan terma dan syarat yang terpakai.

3 -Sila rujuk kepada Helaian Pendedahan Produk dan Ilustrasi Produk untuk maklumat lanjut mengenai Program Rujukan Bantuan Kecemasan dan terma dan syarat yang terpakai.



Jadual Faedah-Faedah A-Life Med Regular-i adalah seperti berikut:





0 comments:

Post a Comment